Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands.

  • Grimod de La Reynière, Alexandre-Balthazar-Laurent, 1758-1837.
Date:
1808
  • Books
  • Online

Available online

view Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands.

Public Domain Mark

You can use this work for any purpose without restriction under copyright law. Read more about this licence.

Credit

Manuel des amphitryons : contenant un traité de la dissection des viandes à table, la nomenclature des menus les plus nouveaux pour chaque saison, et des élémens de politesse gourmande : ouvrage indispensable à tous ceux qui sont jaloux de faire bonne chère, et de la faire faire aux autres / par l'auteur de l'Almanach des gourmands. Public Domain Mark. Source: Wellcome Collection.

Provider

This material has been provided by Royal College of Physicians, London. The original may be consulted at Royal College of Physicians, London.

About this work

Also known as

Bibliographie gastronomique

Publication/Creation

Paris : Capelle et Renand, 1808.

Physical description

384 pages : illustrations ; 21 cm

Notes

Authorship attributed to Alexandre Balthasar Laurent Grimod de la Reyniere. Cf. Vicaire, Georges.
With half-title page.

Bibliographic information

Includes bibliographical references and index.

Type/Technique

Languages

Where to find it

Location of original

This material has been provided by Royal College of Physicians, London. The original may be consulted at Royal College of Physicians, London.

Permanent link